5 Sfaturi de marketing pentru a atrage si fideliza clientii

5 Sfaturi de marketing pentru a atrage si fideliza clientii

Cum să-ți promovezi salonul de înfrumusețare? 

Te-ai întrebat vreodată cum ai putea să-ți promovezi salonul de înfrumusețare? Dacă da, atunci te afli în locul potrivit, deoarece, în cele ce urmează, îți vom prezenta 5 sfaturi de marketing pentru a atrage și fideliza clienții.

sfaturi de marketing

1. Experiențe plăcute pentru clienți

Printre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont este oferirea unei experiențe plăcute pentru clienți. Un zâmbet, o adresare prietenoasă, respectuoasă, și un serviciu executat ca la carte vor asigura succesul business-ului tău și al profesioniștilor cu care lucrezi. O experiență plăcută se cunoaște de la primul pas pe care îl vor face clienții tăi în salon, deci este foarte important să fie stabilit un set de reguli și proceduri în contactul cu clienții. Cu atât mai important în interacțiunea cu clientul, dacă apelează pentru prima dată la serviciile salonului tău.

Într-un salon este esențial să fie respectate normele de igienă, să existe o ambianță plăcută și relaxantă, serviciile să fie realizate de către profesioniști în domeniu, iar printre aspectele care nu trebuie să lipsească este respectul. Oferirea unei experiențe memorabile pentru clienți influențează percepția acestora asupra salonului tău. O primă impresie favorabilă va îmbunătăți imaginea salonului și credibilitatea va crește numărul de clienți mulțumiți, va genera recomandări pozitive, iar veniturile se vor mări. Așadar, un client mulțumit este un potențial client fidelizat.

2. Prezență în mediul online, cu precădere în social media

Este foarte important să ai o prezență constantă în mediul online, mai ales când vine vorba de social media. Acest lucru este esențial pentru stabilirea unei conexiuni cu clienții tăi. Atunci când îți alegi rețelele social media în care să îți promovezi afacerea, trebuie să știi care sunt cele mai frecventate platforme de către publicul țintă, și totodată care ar fi cel mai relevant conținut. Pentru a maximiza rata de engagement și a genera lead-uri relevante, îți recomandăm să alegi un limbaj de adresare adecvat. De asemenea, când vine vorba despre postări, un scurt text de tip „call to action” nu trebuie să lipsească, fie că le sugerezi followerilor să viziteze site-ul tău, să cumpere produse, sau să vizioneze un videoclip. Totodată, postările care includ sfaturi și ponturi despre domeniul frumusețe sunt la mare căutare.

Contează foarte mult să induci sentimentul de incluziune a clienților în afacerea ta pe rețelele de socializare. Postările cu poze ale rezultatelor tratamentelor sau procedurilor care au avut loc, și etichetarea clienților fericiți pot avea un succes considerabil. Bineînțeles, vei putea publica acest tip de conținut doar în urma obținerii acordului lor. Alte categorii de conținut care vor genera o rată de engagement ridicată includ: videoclipuri educative, texte scurte de tip „Call-to-Action” captivante și includerea hashtag-urilor personalizate pe Instagram și TikTok, sau videoclipuri scurte despre ceea ce faci în fiecare zi la salon. Toate aceste categorii de conținut te pot contribui la creșterea numărului de followeri, a ratei de engagement, și, ca rezultat, creșterea cifrei de afaceri. 

Un alt aspect util în ceea ce privește prezența în social media este îndemnarea clienților de a lăsa recenzii despre experiența lor în salonul tău. Acestea vor crește nivelul de încredere pentru serviciile furnizate și vor contribui la îmbunătățirea reputației. 



3. Fidelizarea clienților prin discounturi

În promovarea salonului tău de înfrumusețare, este important să ții cont de câteva tehnici de marketing, precum fidelizarea clienților prin discounturi. Fie că e vorba despre aplicarea unor coduri promoționale pentru clienții tăi fideli, sau super-oferte periodice valabile inclusiv pentru clienții noi, această strategie va avea cu siguranță succes. 

Poți să acorzi aceste reduceri cu ocazia unor zile speciale, precum ziua de naștere a clientului, zile onomastice, aniversarea salonului, etc. Totodată, poți să oferi diverse beneficii persoanelor care frecventează des salonul tău sau celor care au făcut recomandări sau au scris recenzii. Apelând la această metodă, clienții tăi se vor simți apreciați, își vor dori să revină, și se vor transforma în clienți fideli.



4. Publicarea periodică a articolelor de blog

O altă metodă foarte bună de a-ți promova salonul de înfrumusețare este publicarea de articole pe blog. În cadrul acestor articole, vizitatorii site-ului tău își vor putea forma o părere despre salon, despre echipa ta de profesioniști și despre produsele utilizate. Este foarte important ca, în alcătuirea conținutului, să ai în vedere anumiți termeni cheie și o structură bine definită, respectând câteva reguli de bază din zona de optimizare SEO. Astfel, va crește numărul de accesări a articolelor de blog și a altor pagini din site-ul tău.

Atunci când scrii articole de blog, este primordial să oferi conținut relevant pentru vizitatorii site-ului tău. Câteva din subiectele pe care le-ai putea aborda sunt: prezentarea detaliată a unor proceduri cosmetice, beneficii ale produselor utilizate de către echipa ta, obiceiuri sau practici pe care le pot face clienții pentru a prelungi calitatea serviciilor de care au beneficiat, sau sfaturi de îngrijire înainte și după tratamentele aplicate.



5. Parteneriate și colaborări

Unul din cele mai importante sfaturi de marketing pentru promovarea afacerii tale este realizarea de parteneriate. Atunci când îți dorești să oferi servicii de calitate și experiențe memorabile, îți recomandăm să lucrezi atât cu profesioniști în domeniu, cât și cu diverse brand-uri cu renume. Orice salon de înfrumusețare ar trebui să ia, cel puțin în considerare, stabilirea de parteneriate cu furnizori de produse profesionale, influenceri, creatori de conținut și platforme digitale care să faciliteze comunicarea cu clienții și realizarea de programări online.

Pentru creșterea numărului de clienți, îți recomandăm să abordezi ideea de colaborări strategice. Ce implică acest lucru? În primul rând, este necesar să te asociezi cu alte companii care oferă servicii complementare, precum: studiouri foto, dermatologi sau nutriționiști, firme organizatoare de evenimente, etc. În al doilea rând, în urma acestor colaborări, poți obține comisioane și diverse beneficii, ceea ce va putea duce la creșterea veniturilor salonului tău pe termen lung.


Concluzii

Cu toate că aceste sfaturi de marketing sunt esențiale în promovarea cu succes a unui salon de înfrumusețare, acestea reprezintă doar o mică parte din ceea ce reprezintă promovarea unui business. Prin urmare, trebuie să ții cont de nevoile clienților tăi și de domeniile lor de interes, și să îți adaptezi serviciile în consecință.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!