Cum iti deschizi un business in frumusete

Cum iti deschizi un business in frumusete

6 Pași simpli spre calea succesului

Când vine vorba despre industria de înfrumusețare, există câteva aspecte de care trebuie să ții cont pentru a putea susține și dezvolta o afacere. În acest articol, îți oferim o serie de sfaturi utile pentru a lua cele mai bune decizii atunci când înființezi un business în frumusețe. Așadar, la fel ca atunci când dorești să construiești o casă, întâi trebuie să pornești cu o fundație solidă, în afaceri trebuie să întocmești un plan foarte bine structurat.

Iată cei 6 pași simpli pe care planul afacerii tale ar trebui să-i înglobeze, dacă îți dorești să deschizi un salon de înfrumusețare:

  • Forma de finanțare;
  • Segmentul țintă;
  • Amplasarea și amenajarea locației;
  • Evaluarea din punct de vedere financiar;
  • Resursele umane;
  • Echipamentele necesare.
business in frumusete


1. Forma de finanțare

În ceea ce privește inițierea unei afaceri, este recomandat să ai în vedere forma de finanțare. Poți opta să-ți deschizi un salon de înfrumusețare prin două metode, și anume: fie din fonduri proprii, fie prin fonduri guvernamentale nerambursabile. În cazul în care îți dorești un business mai mare, poți alege să suplimentezi din fonduri proprii o parte din afacere, care nu se încadrează în cheltuielile eligibile subvenționate de stat. Dacă dorești să deschizi afacerea prin fonduri europene, poți alege să o construiești pe baza programului Start-up Nation sau prin programul POC (Programul Operațional Competitivitate).

Pentru a avea succes în implementarea planului tău de afaceri, este indicat să alegi cu atenție tipul de firmă în care vei activa. În acest aspect se încadrează următoarea sarcină, și anume dacă vei funcționa ca P.F.A. (Persoană Fizică Autorizată) sau ca S.R.L. (Societate cu Răspundere Limitată).

infiintare salon de frumusete

2. Segmentul țintă

Atunci când dorim să deschidem un business, trebuie să știm exact pentru cine va fi relevantă afacerea noastră, cine va achiziționa produsele și/sau serviciile noastre. În cazul unui salon de înfrumusețare, trebuie să îți ai în vedere un tipar de clienți pe care dorești să îi atragi. 

În funcție de obiectivul salonului de înfrumusețare care face referire la secțiunea clienți, acesta se poate încadra în următoarele segmente: clienți cu venituri mici sau modeste, clienți cu venituri medii, sau clienți cu venituri ridicate. Atunci când alegem nișa de clienți pe care ne dorim să ne focusăm, este recomandat ca produsele și serviciile furnizate să fie relevante pentru această nișă. Adică, dacă ne axăm pe un segment de clienți exclusiviști, atunci vom furniza servicii și produse ca atare, și vom căuta să introducem strategii orientate spre diferențiere. 

descridere beauty business

3. Amplasarea și amenajarea locației

Un aspect foarte important în deschiderea unui business în frumusețe îl constituie amplasarea salonului și ulterior amenajarea acestuia. Felul în care sunt gestionate aceste aspecte poate aduce beneficii considerabile afacerii tale.

În primul rând, în cadrul amplasării trebuie avute în vedere aspecte precum: accesibilitatea clienților, vizibilitatea spațiului, inteligibilitatea indicațiilor și a semnelor. Pentru a-ți ajuta cu adevărat salonul să prospere, trebuie să alegi o amplasare strategică a acestuia, dar care să aibă în vedere și posibilitățile financiare ale afacerii, dar și publicul țintă. De cele mai multe ori, o amplasare ultracentrală în orașul de activitate poate contribui la creșterea numărului de clienți, dar și a vizibilității. Când vorbim despre vizibilitatea spațiului ne referim la care este poziția salonului față de ieșirea la stradă sau clădirile de interes pentru clienții noștri. Totodată, este necesar să se utilizeze indicatoare și sigle pentru creșterea preciziei de localizare, și pentru a ieși în evidență. Însă, este primordial să se furnizeze informații clare și concise despre locul unde se află salonul. Cu cât lucrurile sunt mai simplificate, cu atât interesul clienților va crește. Un traseu mult prea complicat, sau fără parcări în vecinătate, ar putea avea un impact negativ în decizia clienților.

În al doilea rând, felul în care amenajezi interiorul și exteriorul salonului este foarte important. Crearea unei ambianțe plăcute și primitoare, poate influența percepția clientului. Oferirea de produse profesionale, curățenia și igiena spațiului, dar și profesionalismul staff-ului sunt obiective prioritare de îndeplinit.  

cum deschid salon

4. Evaluarea din punct de vedere financiar

Foarte important este întocmirea și respectarea bugetului alocat. În funcție de nevoile salonului de înfrumusețare, se poate stabili și previziona o parte din cheltuielile inițiale, dar și ce anume va genera venitul pentru a menține afacerea în picioare. Respectarea planului financiar va conduce la inițierea cu succes a afacerii tale. În evaluarea financiară trebuie să cuprinzi nu doar cheltuielile de funcționare, dar și produsele, mobilierul de care ai nevoie, și foarte, bineînțeles, costurile cu forța de muncă.

business in frumusete cum deschid

5. Resursele umane

Pentru a avea parte de rezultate remarcabile și o reputație bună în industria de beauty, este necesar să ai angajați profesioniști, nu doar produse și proceduri profesionale. Atunci când îți alegi viitorii angajați, trebuie să fii atent la abilitățile și experiența profesională pe care aceștia o dețin. În cadrul acestui proces, este necesar să identifici oamenii care împărtășesc valorile business-ului tău, care se pot integra ușor în echipă, și care au experiența profesională necesară pentru a putea presta servicii de înaltă calitate. Cu toate că vei avea nevoie în mare parte de o echipă cu experiență vastă în domeniu, îți recomandăm să iei în calcul și angajarea unor persoane aflate la început de carieră, drept ucenici. Acest lucru va fi benefic pe termen lung, deoarece vei putea influența pozitiv stilul și abordarea acestora în cadrul formării lor, iar echipa va fi mai închegată.

deschid salon de infrumusetare

6. Echipamentele necesare

Un punct foarte important în deschiderea unei afaceri este oferirea confortului pentru clienți, dar și pentru angajații tăi. Trebuie stabilit de la început care sunt echipamentele de care ai nevoie, și aici vorbim despre: mobilier, ustensile profesionale, produse consumabile și orice altceva de care ai avea nevoie pentru a presta cele mai bune servicii. O planificare corespunzătoare a acestor elemente te va ajuta să închei contracte cu furnizori de încredere. În plus, atunci când știi exact ce îți dorești sau de ce ai nevoie, îți vei putea eficientiza mai ușor procesele.

Concluzii

Atunci când îți dorești să deschizi un business în frumusețe, este foarte important să realizezi un plan de afaceri foarte bine structurat, suficient de cuprinzător și cu obiective smart formulate. Cu cât știi mai bine de ce are nevoie afacerea ta și care sunt direcțiile în care previzionezi activitatea acesteia, cu atât vei diminua eventualele impedimente apărute în calea spre succes. Lumea afacerilor indiferent de domeniul de activitate are o dinamică fenomenală. Tendințele și preferințele consumatorilor se schimbă în timp. Dacă decizi să-ți deschizi un salon de înfrumusețare, este recomandat să ții cont de acești 6 pași menționați în articolul nostru.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!